Щось цікаве та корисне

Зміни до ПДР України

Зміни до ПДР України

1 листопада 2021 року набув чинності великий пакет змін до Правил дорожнього руху України, які стосуються руху велосипедом. Кабінет міністрів України ухвалив ці зміни до ПДР 29 вересня 2021 року.
Які велодружні зміни внесли в ПДР України:
  • У ПДР України тепер є визначення основних понять велоінфраструктури — велосмуги, велопереїзду, контрсмуги — нарешті розділено поняття велосмуга та велодоріжка. Чому це важливо? Як правило, будівництво велодоріжок потребує капітального будівництва, а це займає роки. Велосмуги ж можливо створювати, змінивши схему дорожнього руху на конкретній вулиці.
  • Острівець безпеки та інші дорожні конструкції, розмітка та знаки, передбачені для зниження швидкості авто перед наближенням до пішохідних переходів/велопереїздів.
  • Нові знаки та розмітка, які регулюють рух велосипедистів, зокрема для позначення спільного руху велосипедів з автомобілями, а також велосипедів та громадського транспорту.

Яких важливих змін бракує в ПДР? 

На часі важливі зміни до ПДР, яких не вистачає в Україні:
  • поворот велосипедистів ліворуч (в разі наявності відповідної інфраструктури),
  • рух парами по дорозі,
  • визначення мінімального інтервалу для випередження людини на велосипеді автомобілем (1.5 метра).
Решта пропозицій спрямовані на вирішення різноманітних неузгодженостей, які зараз виникають в українських ПДР. Наприклад, існує потреба врегулювати рух дітей у віці від 7 до 14 років, пріоритетність проїзду велопереїздів та ін.

Чому змінили ПДР?

Основною причиною цих змін стали оновлення державних будівельних норм (ДБН) та державних стандартів (ДБН та ДСТУ), що стосуються будівництва та ремонту вулиць, доріг, дорожньої розмітки та знаків. Насамперед вони спрямовані на підвищення комфорту та безпеки руху незахищених учасників руху – пішоходів та велосипедистів.
Як саме? Через уповільнення дорожнього трафіку в містах і фізичне унеможливлення перевищувати швидкість.
Завдяки оновленню ДБН і створенню перших в історії України велосипедних ДСТУ, які відбулися протягом 2018-2021 років, з’явилося багато елементів дорожньої інфраструктури та можливих варіантів організації дорожнього руху, які підвищують безпеку руху.
Відтак українські проєктувальники та інженери можуть користуватися всесвітньо відомими та доведено ефективними практиками організації дорожнього руху. Та проблема була в тому, що ці документи є технічними, а учасники руху керуються Правилами дорожнього руху, і невідповідність інженерних документів та ПДР могла породжувати юридичні колізії.
Транспортні політики європейських міст направлені на те, щоб стимулювати людей пересуватися пішки, використовувати громадський транспорт та велосипед. Можливість пересуватися на велосипеді по одностороннім вулицям назустріч руху робить велосипед більш мобільним, швидким та привабливим у місті.
Там, де на автомобілі потрібно об’їхати кілька кварталів, велосипедом можна значно скоротити відстань, а відтак люди, що цінують власний час, починають вибирати саме цей вид транспорту. З цієї причини контрсмуги вже багато років використовуються у країнах Європи.
А у Франції навіть за замовчуванням на вулицях, де дозволена швидкість становить 30 км/год (а це практично всі вулиці у житлових районах міст), дозволено рух на велосипеді у протилежному напрямку навіть без будь-яких додаткових знаків.
Тому поява таких смуг в Україні – це дуже великий крок у напрямку створення зручної та неперервної велоінфраструктури.
Не забули й про безпеку та зручність пішоходів. У ПДР з’являються згадки про острівці безпеки, а також розмітку, покликану сповільнювати рух автомобілів на під’їзді до пішохідних переходів.
Від всіх велосипедистів України ми дякуємо адвокації U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») та іншим організаціям, які з 2018 року швидкість руху у містах обмежили з 60 км/год до 50 км/год. У 2018 році U-Cycle підготувала Пропозиції з оновлення українських ПДР, що стосуються велосипедного руху, активно працює, щоб українські ПДР були сучасними та відповідали європейським нормам. 
Джерело: https://u-cycle.org.ua/projects/zminy-do-pdr/
Стаття БОГДАНА ЛЕПЯВКО, координатора U-Cycle з адвокації та безпеки руху:
https://www.pravda.com.ua/columns/2021/10/31/7312162/


Новини Корисне
Made on
Tilda