Щось цікаве та корисне

Як Швеція позбавляється від смертності на дорогах?

У 1997 році шведський парламент прийняв нову концепцію безпеки на дорогах - Vision Zero. Zero означає, що ніхто не буде гинути або отримувати серйозні каліцтва на дорогах Швеції. В Vision Zero головна ідея була такою: «У будь-якій ситуації людина може помилитися, безпечної повинна бути система дорожнього руху». Вона повинна бути такою, що в її рамках неможливо загинути, навіть якщо ти - ідіот.

Спочатку концепцію вважали наївною і нездійсненною, але в 2016 році на дорогах Швеції загинуло всього 2,8 людини на 100 000 жителів. До 2018 року більше 30 міст в світі вже впроваджувало шведський досвід. 

Коли ми говоримо про дорожню безпеку, будь-який економічний розрахунок в масштабах держави передбачає число жертв. Це свого роду цивільний договір. Скільки смертей суспільство готове прийняти за умови таких-то дорожніх характеристик.

"Концепція Vision Zero базується не на економіці, а на етиці - люди не повинні гинути", - пояснює фахівець зі стратегічного планування дорожньої безпеки Матс-Оке Білин.

Однак при тому, що заперечувати проти прагнення до доріг без жертв складно, у проекту все-таки була опозиція. Найбільший опір чинили політичні економісти. Вони вважали, що під "нуль смертей" неможливо створити економічну модель.

Другу групу скептиків становили фахівці з безпеки дорожнього руху. Всі шведи пережили 3 вересня 1967 року, коли о п'ятій годині ранку Швеція стала з країни з лівостороннім рухом країною з правостороннім. Машини, велосипедисти, пішоходи - всі були в розгубленості.

Зміни в розмітці доріг, в установці знаків і світлофорів супроводжувалися неймовірними зусиллями поліції і чиновників по освіті населення: людей вчили їздити справа.

Зусилля не були марними. У 1965 році 1,3 тисячі шведів загинуло на дорогах, а в 1967 році після зміни правил - 1,077. І справа не тільки в тому, що їздити справа безпечніше, але і в тих величезних зусиллях, які були покладені на те, щоб 100% населення освоїли нові правила. 

При аналізі даних статистики стало ясно, що найважливіше в безпеці - швидкість. Якщо вас збиває автомобіль на швидкості 30 км / год, то ушкодження ви отримуєте як при падінні з першого поверху, якщо 70 км / год, то вважайте, що впали з шостого, а зіткнення з автомобілем, який мчить зі швидкістю 90 км / год, - це як випасти з десятого поверху - смертельно.

Шведи замінили велику кількість перехресть зі світлофорами на перехрестя з круговим рухом. На них теж можуть бути аварії, але це дрібні сутички машин без людських жертв.

В Швеції найбільша мережа доріг 2 + 1  Це дорога з перемінним числом смуг: спочатку дві смуги в одну сторону і одна в іншу, а через кілька кілометрів ситуація змінюється - дві смуги зливаються в одну, а в протилежну сторону йдуть дві. Така дорога не дозволяє розігнатися, але в той же час ви рухаєтеся з середньою швидкостю.

Пішохід - це головний пріоритет на дорозі. «Я тільки підходжу до дороги, ще метрів 50 до переходу, а машина зупиняється і пропускає",-розповідає жителька Швеції.

Наступний по можливості отримання дорожніх каліцтв - сам велосипедист. Автомобілі в Швеції об'їжджають його по широкій дузі, як ніби перед ними повноцінний автомобіль. Число людей, які використовують велосипед, зростає. Люди їздять не тільки влітку, а й взимку.

Загибель дитини на дорозі в Швеції - нонсенс.  

Камери на дорогах працюють час від часу, але, якщо людина звикла порушувати, він неодмінно отримає своє фото за кермом автомобіля, який рухається з неприпустимою швидкості. Якщо така «сільська» камера фіксує порушника, йому приходить повідомлення з поясненням, чому в цьому місці є обмеження по швидкості. Та водій перестає перевищувати.

Для шведів держава пов'язана з довірою і турботою. Тому вони згодні на правила, на безліч камер і на додаткові пристрої в машині

Шведська Vision Zero походить на бога, який говорить: «Іди спокійно, а я про тебе подбаю».

Повна інформація:  https://www.colta.ru/articles/society/19184-troe-malovato-a-deti-est-kak-shvetsiya-izbavlyaetsya-ot-smertnosti-na-dorogah









Цікаве Корисне
Made on
Tilda